اخذ پاسپورت دومینیکا در 3 تا 6 ماه! | شرایط | هزینه | + [اعتبار پاسپورت]

سفر بدون ویزا با پاسپورت دومینیکا 🇩🇲 | تابعیت دوم دومینیکا | کشورهای بدون ویزا با پاسپورت دومینیکا 

پاسپورت دومینیکا، یکی از گزینه‌های مناسب برای اخذ پاسپورت دوم است که پروسه بسیار آسانی دارد. از سوی دیگر شرایط مناسب دریافت این پاسپورت، اخذ پاسپورت دومینیکا برای ایرانیان را به گزینه‌ای بسیار سودمند و مفید تبدیل کرده است.

فقط تا نوروز 1403 فرصت دارید تا پاسپورت دومینیکا را با تخفیف ویژه و تکرارنشدنی از نماینده رسمی دولت دومینیکا دریافت کنید. همین حالا اقدام کنید تا در سال جدید پاسپورت دومینیکا در دستان شما باشد و بتوانید به راحتی به بیش از 140 کشور دنیا سفر کنید.

راهنمای مطالعه  

دومینیکا جزیره‌ای به مساحت 750 کیلومتر مربع در حوزه‌ی دریای کارائیب است. پایتخت این کشور روسو است و جمعیت تقریبی آن 72000 نفر است به طور کلی آب‌وهوای این کشور گرم و مرطوب و معمولا بارانی است؛ 

 

اخذ پاسپورت دومینیکا

گرفتن پاسپورت دومینیکا می‌تواند مزایای بسیار زیادی داشته باشد. این پاسپورت نوعی پاسپورت دوم به شمار می‌رود که می‌توانید با آن به بسیاری از کشورهای معتبر سفر کنید و از این طریق تابعیت کشور دومینیکا را به دست آورید. پاسپورت این کشور بسیار قدرتمند است و با دریافت پاسپورت دومینیکا می‌توانید به بیش از 140 کشور دنیا از جمله انگلستان و کشورهای حوزه شنگن بدون ویزا سفر کنید.

روش‌های دریافت پاسپورت دومینیکا عبارتند از: تولد فرزند، تحصیل، فرزندخواندگی، ازدواج و موارد مشابه که در این حوزه قوانینی مانند دیگر کشورها دارد اما ما در این مقاله روش های خرید پاسپورت دومینیکا را بررسی می‌کنیم. لازم به ذکر است که این روش‌ها، روش‌هایی برای اخذ تابعیت مادام‌العمر دومینیکا بدون شرط حضور هستند. کشور دومینیکا پاسپورت خود را به این دو روش به فروش می‌رساند:

  • دریافت پاسپورت از طریق پرداخت به صندوق دولتی
  • شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری
 
 

دریافت پاسپورت از طریق پرداخت به صندوق دولتی

در اخذ پاسپورت دومینیکا با اهدای کمک مالی به دولت (EDF)، شما با پرداخت مبلغی به دولت کشور دومینیکا امکان اخذ تابعیت این کشور را پیدا می‌کنید و مبلغ پرداخت شده توسط شما صرف توسعه اقتصادی و زیرساخت‌ها در دومینیکا می‌شود؛ مانند: ساخت یا بازسازی بیمارستان، ساخت یا بازسازی مدارس. لازم به ذکر است که در روش دریافت پاسپورت از طریق پرداخت به صندوق دولتی، وجه به شما برگردانده نمی‌شود.

 

شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری (خرید سهام یا ملک)

روش اخذ پاسپورت دومینیکا با سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات، روش ساده و مقرون به صرفه‌ای است و معمولا نیازمند مبلغی بین 100,000 تا 200,000 دلار است. شما باید ابتدا موردی مناسب برای سرمایه‌گذاری خود انتخاب کنید و پس از آن با یک نفر نماینده مجاز کشور دومینیکا برای رسیدگی به پرونده همکاری کنید تا درخواست شما را پیگیری کند. پروسه بررسی درخواست معمولا بین 3 تا 6 ماه طول می‌کشد؛ در صورتی که اسناد و مدارک شما تایید بشود می‌توانید برای دریافت پاسپورت اقدام کنید.

برای خرید پاسپورت دومینیکا از طریق خرید ملک باید حداقل مبلغی معادل 200,000 دلار را درنظر بگیرید و همچنین ملک خریداری شده را حداقل به مدت 3 سال نگه دارید و نفروشید.

 

هزینه پاسپورت دومینیکا

حداقل هزینه اخذ پاسپورت دومینیکا با سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات و حداقل هزینه اخذ پاسپورت دومینیکا با اهدای کمک مالی به دولت (EDF) در بخش انواع روش‌های خرید پاسپورت دومینیکا به صورت تخمینی ذکر شده است. در این بخش حداقل قیمت پاسپورت دومینیکا را به صورت دقیق بررسی می‌کنیم. این رقم بستگی به تعداد افراد خانواده دارد.

قیمت پاسپورت دومینیکا با توجه به تعداد افراد خانواده
تعداد قیمت
1 نفر مجرد 118,510 دلار آمریکا
یک زوج 142,820  دلار آمریکا
یک زوج همراه یک فرزند زیر 15 سال 143,130  دلار آمریکا
یک زوج همراه دو فرزند زیر 15 سال 143,440  دلار آمریکا
یک زوج همراه یک فرزند بالای 16 سال 147,130  دلار آمریکا
یک زوج همراه دو فرزند بالای 16 سال 151,440  دلار آمریکا
یک زوج همراه یک فرزند زیر 15 سال و یک فرزند بالای 16 سال 147,440  دلار آمریکا

اگر تعداد افراد خانواده شما با این لیست متفاوت است، جهت محاسبه هزینه پاسپورت دومینیکا برای خانواده خودتان با ما تماس بگیرید

هزینه اخذ پاسپورت و شهروندی دومینیکا ذکر شده در جدول بالا شامل همه هزینه‌ها می‌شود به جز هزینه حق‌الوکاله مصوب که توسط وکیل مهاجرتی دریافت خواهد شد.

مفتخریم اعلام کنیم که وکیل شرکت مهاجرتی SIRBENEMI نماینده رسمی دولت دومینیکا میباشد و  ارزان‌ترین خدمات را برای خرید پاسپورت دومینیکا ارائه می‌دهد؛ کافیست قیمت‌های ما را با شرکت‌های دیگر مقایسه کنید!

notice(توجه داشته باشید که این قیمت‌ها با شروع سال ۱۴۰۳ افزایش خواهند یافت.)

کشورهای بدون ویزا با پاسپورت دومینیکا

 

اروپا 

 

آسیا 

 

آمریکای شمالی 

 

آمریکای جنوبی 

 

آفریقا 

 

اقیانوسیه 

 

شرایط اخذ پاسپورت دومینیکا

برای اخذ پاسپورت دومینیکا هیچ نیازی نیست که به این کشور سفر کنید و بخواهید کارهایتان را داخل این کشور انجام دهید؛ شما می‌توانید از داخل ایران برای اخذ پاسپورت اقدام کنید. شرایط خرید پاسپورت دومینیکا چندان دشوار نیست و به راحتی می‌توانید از طریق این برنامه به شهروندی دومینیکا دست پیدا کنید.

شرایط دریافت پاسپورت دومینیکا عبارتند از:

  • داشتن حداقل 18 سال سن
  • نداشتن سوپیشینه
  • تاییدیه سلامت پزشکی
 

با این حال اگر قصد اقدام برای اخذ پاسپورت و اقامت دومینیکا را دارید، لازم است تعریف افراد وابسته در برنامه سرمایه‌ گذاری دومینیکا را بدانید. با تغییرات در قوانین افراد وابسته به متقاضی اصلی پاسپورت دومینیکا، جدیدترین شرایط تابعیت اعضای خانواده در برنامه خرید پاسپورت دومینیکا به این صورت است که شما می‌توانید تمام اعضای درجه ۱ خانواده خود و همسرتان را همراه خود به این کشور ببرید. در واقع امکان اخذ تابعیت دومینیکا برای تمام افراد خانواده وجود دارد و این تابعیت قابل انتقال به نسل‌های بعدی خانواده است.

مراحل اخذ پاسپورت دومینیکا

برای دریافت پاسپورت دومینیکا باید مراحل دریافت تابعیت و پاسپورت کشور دومینیکا را گام به گام طی کنید. مراحل دریافت پاسپورت دومینیکا عبارتند از:

 

1- مرحله آماده سازی 

 

2- مرحله پردازش 

 

3- مرحله درخواست تابعیت 

 
 

مدارک لازم برای دریافت پاسپورت دومینیکا

مدارک لازم به‌طور کلی به این جهت اخذ می‌شوند که بتوانند تایید کنند که فرد حداقل ۱۸ سال سن دارد، در وضعیت سلامت نسبتا خوبی قرار دارد و فاقد سوسابقه کیفری است. مدارک مورد نیاز برای خرید پاسپورت دومینیکا عبارتند از:

  • پاسپورت
  • مدارک هویتی
  • کارت پایان خدمت
  • فرم انگشت نگاری
  • گواهینامه رانندگی
  • تاییدیه سلامت پزشکی
  • تعهد حمایت از افراد تحت تکفل
  • 8 قطعه عکس از متقاضی و هر یک از همراهان
  • گواهی کار
  • مدارک تحصیلی
  • رزومه و سابقه کار
  • گواهی تمکن مالی
  • مدرک ازدواج یا طلاق
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • فرم های مشخصات فردی و احراز هویت
  • گواهی اشتغال به تحصیل برای کودکان و نوجوانان 12 تا 18 سال
 

تابعیت دوم دومینیکا

داشتن تابعیت و یا همان پاسپورت دوم گامی است که می‌تواند فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی شما را از قید وابستگی مطلق به تنها یک دولت برهاند. یکی از دلایل محبوبیت پاسپورت دوم این است که با داشتن آن می‌توانید از آسیب‌های سیاست خارجی بر کسب‌وکار و زندگی خود جلوگیری کنید. نکته مهم قابل توجه درباره اخذ تابعیت دوم از کشور دومینیکا این است که برای اخذ این تابعیت نیازی به مهاجرت به دومینیکا و زندگی در این کشور ندارید.

با داشتن پاسپورت و تابعیت دوم، دامنه کشورهایی که می‌توانید بدون ویزا به آن‌ها سفر کنید هم افزایش خواهد یافت. علاوه بر این موضوع، داشتن پاسپورت دوم به صاحبان کسب‌وکار این امکان را می‌دهد تا بتواند با قوانین جدید تابعیت دوم خود، بار مالیاتی را بر روی خود کاهش دهد.

کسب فرصت‌های شغلی از طریق اخذ پاسپورت دومینیکا یکی دیگر از دلایل محبوبیت تابعیت دوم است. داشتن پاسپورت دوم فرصت‌های شغلی و کسب‌وکاری جدید و فراوانی را پیش‌روی افراد و کسب‌وکار آن‌ها قرار می‌دهد. زندگی با تابعیت دوگانه مزایای زیادی را با خود به همراه دارد. این مزایا باعث شده است تا عده زیادی، علی‌الخصوص مالکان کسب‌وکار همواره به دنبال اخذ تابعیت دوگانه و استفاده از مزایای امور تجاری تابعیت دوگانه باشند؛ مزیت های داشتن تابعیت دوگانه عبارتند از:

  • توانایی مالکیت دو پاسپورت
  • امکان سرمایه‌گذاری و ارتقای شغلی
  • استفاده از مزایای معافیت‌های مالیاتی
  • بهره‌مندی از خدمات بهداشتی و آموزشی با کیفیت
  • سهولت سفرهای بین‌المللی
  • مالکیت املاک و مستغلات در دو کشور
  • استفاده از امکانات رفاهی هر دو کشور
  • امنیت فردی و شغلی در برابر سیاست خارجی هر یک از دو کشور
 

تمدید پاسپورت دومینیکا

مدت اعتبار پاسپورت دومینیکا 10 سال است. پس از گذر این زمان لازم است که اقدام به تمدید پاسپورت خود کنید. لازم به ذکر است که مدت اعتبار این پاسپورت برای کودکان زیر 16 سال، 5 سال است. توجه کنید که حتی اگر اعتبار پاسپورت شما به پایان برسد، حقوق شهروندی فرد از بین نمی‌رود و حتی در صورتی که برنامه خرید پاسپورت دومینیکا لغو شود هم دارندگان پاسپورت این کشور همچنان از همه مزایای شهروندی دومینیکا برخوردار خواهند بود. پس از پایان مدت اعتبار پاسپورت خود می‌توانید به راحتی پاسپورت خود را تمدید کنید.

 

پاسپورت بیومتریک دومینیکا

پاسپورت بیومتریک به پاسپورتی گفته می‌شود که علاوه بر اطلاعات مندرج در پاسپورت‌های رایج کاغذی، حاوی یک تراشه نیز است. این تراشه اطلاعات مربوط به دارنده پاسپورت را شامل می‌شود؛ اطلاعاتی مانند اثرانگشت، رنگ و طرح اسکن عنبیه و مواردی از این قبیل.

لازم به ذکر است که همه شهروندان و دارندگان پاسپورت دومینیکا ملزم به تعویض گذرنامه خود و اخذ پاسپورت بیومتریک تا تاریخ 31 آگوست 2022 هستند. 

 

رتبه پاسپورت دومینیکا

پاسپورت دومینیکا مدت‌هاست جزو معتبرترین پاسپورت‌های جهان محسوب می‌شود اما قدرت و اعتبار آن در سال 2020 به یکباره ارتقا پیدا کرد. براساس تحقیقی که در این سال انجام شد پاسپورت دومینیکا توانست در رتبه 32 جهانی قرار بگیرد. قدرت و اعتبار پاسپورت دومینیکا همچنان بسیار زیاد است و اکنون این پاسپورت در جایگاه 29 جهانی قرار دارد.

این کشور در طول زمان رشد اقتصادی نسبتا خوبی داشته است و هیچ‌گونه جهت‌گیری سیاسی ندارد و کشور بی‌طرفی محسوب می‌شود. همچنین شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی فوق‌العاده این کشور و آب و هوای بسیار مطلوبش نیز جزو مواردی است که می‌تواند در آینده به صورت تصاعدی باعث بالا رفتن ارزش و اعتبار پاسپورت دومینیکا شود. این موضوع که هر سال به تعداد کشورهایی که با پاسپورت دومینیکا می‌توان به آن‌ها بدون ویزا سفر کرد اضافه می‌شود، حاکی از این موضوع است.

 

مقایسه پاسپورت دومینیکا با ترکیه و جمهوری دومینیکن

برای بسیاری از افرادی که قصد اخذ تابعیت دوم را دارند، این پرسش ایجاد می‌شود که بهتر است با توجه به شرایط خود تابعیت دوم کدام کشور را دریافت کنند. یکی از گزینه‌های موجود و بسیار پرطرفدار در ایران برای اخذ پاسپورت دوم، پاسپورت ترکیه است. در این موارد این پرسش به وجود می‌آید که پاسپورت دومنیکا و پاسپورت ترکیه پاسخ کوتاه به این سوال این است که اخذ پاسپورت دومینیکا نسبت به ترکیه مسیر آسان‌تری دارد و علاوه بر این موضوع معافیت‌های مالیاتی بهتری را به همراه می‌آورد.

یکی از کشورهایی که عموما با دومینیکا اشتباه گرفته می‌شود، جمهوری دومینیکن است. تفاوت دومنیکن با دومنیکا در ارزش پاسپورت آن‌هاست.

پاسپورت جمهوری دومینیکن به اندازه‌ی پاسپورت دومینیکا معتبر نیست و با آن حدودا به 65 کشور بدون ویزا می‌توان سفر کرد که کشورهای حوزه شنگن را نیز شامل نمی‌شود.
 

مزایای پاسپورت دومینیکا

  • تابعیت مادام‌العمر
  • مکان‌های گردشگری عالی
  • عدم نیاز به اقامت در کشور
  • امکانات رفاهی و تحصیلی مناسب
  • قوانین غیرسخت‌گیرانه صدور پاسپورت
  • امکان افتتاح حساب بانکی بین‌المللی
  • پروسه‌ی بسیار سریع دریافت پاسپورت
  • امکان سرمایه‌گذاری و رسیدن به سود
  • مالیات‌های ناچیز و معافیت‌های مالیاتی
  • سهولت اخذ اقامت کشورهای پیشرفته
  • مکان مناسب برای سکونت و ادامه زندگی
  • امکان دریافت تابعیت برای همه‌ی اعضای خانواده
  • امکان سفر به بیش از 140 کشور بدون ویزا یا با ویزا هنگام ورود

معایب پاسپورت دومینیکا

  • اجبار برای انجام چک امنیتی
  • نبود پرواز مستقیم به دومینیکا
  • لزوم برخورداری از سلامت نسبی
  • لزوم انجام پروسه توسط نماینده‌ تایید شده
  • نیاز به پرداخت مبلغ بالا برای خرید پاسپورت
  • عدم امکان درخواست پاسپورت توسط متقاضی